26 юли 2013 г. 18:56 ч.
Тео е обикновен градински охлюв, чийто живот протича в доматената градина на едно семейство, а най-голямото предизвикателство за охлювите от градината е черният гарван, който изяжда по един охлюв всеки ден. Тео обаче е надмогнал сивото ежедневие и мечтае за скорост, бензин, турбо, бързи автомобили, за екшън. И ги получава... под формата на азотно гориво, което става част от неговото ДНК, след като минава през турбото на един драг Chevy Camaro. Така Тео се превръща в Turbo: супер бърз охлюв с течащ във вените си азот. Нямаше как да ви спестя тази прелюдия, тъй като филмът ми хареса изключително много, синът ми се изкефи три пъти повече, а аз намирам много общо между лентата, сегмента и Trax. И това не е свързано само със световната рекламна кампания на филма, с който Chevrolet е пряко обвързан. Наскоро Chevrolet отбеляза рекордни продажби за първата половина на годината, но те се дължат в голяма степен на САЩ, Китай и няколко други пазари. В Европа пазарът продължава да е трагичен за почти всички автомобилни компании. Кризата и несигурността поставят марките пред сериозни проблеми, справянето с които винаги е било едно и също: намаляване на разходите и представяне на конкурентни продукти. Именно това прави Chevrolet с малкия Trax. Това е автомобил, който влиза в изключително конкурентен сегмент. Това са SUV моделите от В-сегмента (т.е. конструирани на базата на компактни хечбеци), които през 2008 г. са се реализирали в 130 000 тираж, като през 2012 г. продажбите им вече са 264 000. И тепърва ще растат, защото новите модели не спират да се роят: Renault Captur (който вече тествахме), Peugeot 2008 (който предстои да караме), Ford EcoBoost (който очакваме у нас през 2014-а). За накрая оставям Opel Mokka, защото тя е втората част от решението за справяне с генералния проблем: намаляване на разходите. Trax и Mokka споделят идентични шасита и двигатели, в което няма абсолютно нищо лошо, напротив. Това е тенденция, която използват дори и най-реномираните марки ("баничарката" Citan на Mercedes реално е Renault Kangoo). От Opel и Chevrolet обаче бягат от сравненията на техните два продукта като дявол от тамян. А от това може би губи... Chevrolet. Макар да използват идентична механика, двата модела се различават силно един от друг, всеки следващ дизайнерската философия на марката си. А в този конкретен случай тази на Trax ми допада повече. Дължи се най-вече на по-мъжкарското, по-агресивно излъчване на предницата, която е... внушителна. Наистина, за толкова компактен автомобил, огромната челна площ на предницата излъчва мощ и мъжки хормони, нещо, което е пренесено от огромните американския всъдеходи.