10 септември 2012 г. 15:51 ч.
Дейвид Миърман Скот е един от най-популярните световни лидери в областта на онлайн комуникациите. Той е и сред водещите лектори в сферата на социалните медии, маркетинг и ПР. Автор е на 8 книги, сред които международни бестселъри "Новите правила в маркетинга и в PR, Newsjacking" и "Маркетинг и PR в реално време". Дейвид ще бъде в България в началото на ноември 2012 година за своя първи семинар в страната - New Marketing Masterclass. Събитието ще се проведе на 8 ноември 2012 в София и ще включва теми като: Маркетингът преди уеб, Правилата на уеб маркетинга, Видове клиенти и достигане директно до тях, Създаване на маркетинг съдържание за вашите клиенти и други. Семинарът ще бъде на английски език с осигурен симултанен превод на български език. Организатор е фирма Web and Events Ltd. Поглед назад Моята кариера започна на Уол Стрийт, където работех в отдела за търговия с облигации на Дийн Уитър в Ню Йорк, спомня си Дейвид. Скоро след това се прехвърлих в компанията Райтсън Асошиътс, където задачата ми бе да предлагам икономически консултантски услуги на банкери. На 26 години ми предложиха да открия офис на Райтсън в Токио и се възползвах от този шанс. Осъзнах, че създаването на фирма в нова държава изисква да се занимавам повече с маркетинг, отколкото с търговия, и трябваше да се уча в движение. Това бе преди около 20 години и оттогава работя в сферата на маркетинга. През по-голямата част от моя професионален живот съм работил в маркетинговите отдели на различни медийни компании. След Райтсън бях маркетингов директор за Азия в Найт Ридър, която по онова време беше една от най-големите медийни компании в света, а след това бях заместник-директор на маркетинговия отдел на Нюзедж (която бе продадена на Томсън през 2001 г.). Бях късметлия, че работата ми беше в сферата на електронната информация много преди общата мрежа да започне да набира популярност в средата на 90-те години. Този опит беше уникален, тъй като ми позволи да мисля за информацията като за маркетингов инструмент. Когато за първи път започнах да говоря за идеите да се достигне пряко до купувачите с информация, базирана в интернет, ме сметнаха за луд. През 2002 и 2003 г. тези идеи изглеждаха твърде радикални. Хората, които работеха в областта на маркетинга, връзките с обществеността и рекламата, не бяха съгласни с мен. Изпълнителните директори на компаниите не желаеха да ме изслушат. През 2004 г. обаче започнах да пиша своя блог. Много голямо въздействие върху мен и моите идеи имаше (и все още има) Сет Годин. Неговите идеи за т.нар. "маркетинг на позволението" ми подействаха като доза адреналин, когато ги прочетох за първи път. Освен това той беше един от първите блогъри в сферата на маркетинга. Бях въодушевен, когато през 2006 г. той забеляза някои от моите идеи и писа за тях в своя блог. Това ме стимулира и зареди с енергия.