05 юни 2013 г. 23:24 ч.
Ултра ефективният и пъргав 1.0-литров бензинов двигател на Ford Motor Company днес бе провъзгласен за Световен двигател на 2013 г., като приветстваният 3-цилиндров агрегат на Ford печели наградата за втора поредна година. 1.0-литровият EcoBoost който комбинира директно впръскване на горивото, турбокомпресор и променливи фази на газоразпределение за по-нисък разход на гориво, без да се жертва мощността получи най-високия резултат в историята на наградите. Двигателят спечели също и в категорията "Най-добър двигател под 1.0 литър" на годишните награди на списанието за Световни технологии при двигателите. Ford потвърди също и плановете си да удвои производството на двигателя в завода си в Кьолн, Германия на над 1 000 двигателя дневно от средата на август, за да посрещне търсенето. "С технология, древна колкото двигателя с вътрешно горене, много рядко може да се постигне истински пробив, но точно това постигна екипът ни с този двигател," заяви Джо Бакай, Вицепрезидент на Ford по глобалните двигатели. "Трябва да го покараш, за да се увериш, че малък 3-цилиндров двигател може да осигури такава динамика и икономичност." Жури от 87 автомобилни журналисти от 35 страни по света присъдиха наградите на база управляемост, представяне, икономичност, рафинираност и успешно внедряване на нови технологии. Ford е един от трите автомобилни производителя с последователни победи в 15-годишната история на конкурса. 1.0-литровият EcoBoost на Ford спечели също Международния приз Паул Пийч 2013 за техническа иновация на немското списание Auto Motor und Sport за най-добри автомобили, наградата Dewar Trophy на Кралския автомобилен клуб във Великобритания и Breakthrough Award на списание Popular Mechanics в САЩ. "Кой би повярвал? 1.0-литров двигател, който има всичко мощен, икономичен, екологичен и лек," каза Питър Лайън, член на журито от Великобритания и журналист на свободна практика. "Това е шедьовър!" 1.0-литровият EcoBoost е проектиран в изследователските и развойни центрове на Ford в Аахен и Меркених, Германия и Дънтън, Великобритания и се произвежда в Кьолн, Германия и Крайова, Румъния. Дийн Славнич, Съпредседател на 15-ите награди за Световен двигател на годината и редактор в списанието за Световни технологии при двигателите, заяви: "Малкият EcoBoost първият 3-цилиндров двигател на Ford продължава да е двигателят, който побеждава наред. Той е икономичен в реални условия, а компактният турбокомпресор може с лекота да задвижва по-големи автомобили като Grand C-MAX." 1.