12 юни 2013 г. 17:24 ч.
Според първото издание на класацията "Хоби топ 5 на изплащане", изготвена от БНП Париба Лични Финанси, България, любимите хобита на българите са домът и автомобила. Новият рейтинг класира 3-те най-търсени модела сред 5-те най-популярни групи "хоби" стоки: "Инструменти и оборудване", "Автоаксесоари и оборудване", "Фото и видео камери", "Аудио оборудване" и "Спортно оборудване". Целта на класацията е да информира кои са най-предпочитаните стоки за свободното време, купувани на изплащане според информацията на компанията. Първото издание е изготвено на базата на близо 30 000 молби за финансиране на "хоби" стоки, получени в периода май 2012 г.-май 2013 г. Във връзка с първото издание на класацията "Хоби топ 5 на изплащане" Луик Льо Пишу, изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси, България заяви: "Ние стартирахме рейтинга "Хоби топ 5 на изплащане", тъй като сме убедени, че пазарът на стоки за хобито и за свободното време ще расте в бъдеще. С повишаването на жизнения стандарт на българите, което се очаква да се случи, хората ще купуват все повече такива продукти, продажбите на търговците ще се повишават, а нашият бизнес ще расте, тъй като хората ще кандидатстват за финансиране на своите "хоби" покупки. Вече се забелязва засилване на интереса към такива продукти и доказателство за това е фактът, че най-търсените стоки са моторните триони, мотофрезите и храсторезите. До скоро те бяха приемани като професионални инструменти, а сега са част от оборудването на много домакинства". Любов към градината Данните сочат, че най-търсените стоки за свободното време са от групата "Инструменти и оборудване". Трите най-предпочитани продукта от нея са градинските инструменти моторни триони, мотофрези и храсторези. Това е доказателство, че българите вярват в мотото "Моят дом е моята крепост" и много държат на дома си. Друга тенденция е, че въпреки кризата стандартът на грижа за дома се повишава и хората модернизират домашния си инструментариум. До сега подобни инструменти бяха възприемани като професионални. В това отношение българите се доближават до по-развитите държави, където добрата грижа за дома е нещо задължително и показател за стандарта на живот и социалния статус на собственика. Параметрите на най-популярния модел моторен трион са: цена 470-510 лв.; мощност 2.3 к.с.; обем на двигателя 45.4 см3; дължина на шината 40 см и тегло 4.9 кг. Това е уред, който се позиционира във високия сегмент на средния клас и напълно отговаря на изискванията за домашна употреба. Същото се отнася и за мотофрезите и храсторезите. Силното търсене на такива инструменти доказва, че българите все повече се грижат и за своите градини. Подготовката на почвата за засаждане е много важна за бъдещата реколта, а употребата на храсторези улеснява поддържането на добър вид на тревата и храстите пред дома. Мощни коли с разумна консумация на гориво Второто място в класацията е за групата "Автоаксесоари и оборудване". Известно е, че за българина колата, заедно с дома, е елемент на стила и показател за социален статус.