30 април 2013 г. 17:07 ч.
Със сигурност KIA pro_cee'd е уникат в бранша. Или поне името на модела, тъй като е единственият (предполагам) модел, който толкова силно да разчита на пунктуацията в него. Но има и нещо много по-важно, което отличава корейския концерн от конкуренцията. И това е най-важният показател: продажбите. KIA (и Hyundai, които вървят ръка за ръка) продължават невероятната повсеместна пазарна инвазия, като са един от много малкото производители, които не са спирали да увеличават продажбите си в Европа (и света), докато почти всички други отбелязват драстичен спад на реализацията на Стария континент. За първото тримесечие на тази година KIA е реализирала в Европа 135 571 автомобила или с 5,5% повече спрямо 2012 г. Миналата година Hyundai-KIA са продали 6,6 млн. леки автомобили, с което застават на пето място в света след GM, Volkswagen, Toyota и Renault-Nissan. Това е двойно повече от преди пет години. Освен всичко, за качествата на корейските автомобили красноречиво говори и още един финансов показател. Автомобилите на корейския концерн са донесли средна печалба от 1183 евро на всяка продажба, реализирана на немския пазар през 2012 г., което е най-много от не-германските брандове. Правя това отклонение само за скептиците, които продължават да гледат на марката с присвите очи и недоверие, но които пропускат основното: KIA вече неутрализира най-голямата слабост на автомобилите си дизайнът им. Виновникът се казва Петер Шрайер, главен дизайнер на KIA и човекът, преобърнал представата за марката. Същият този бе назначен за президент на KIA Моторс Корпорейшън. А с това и дизайнът очевидно пое главна роля при създаването на нов модел, което е очевидно при вида на новата KIA pro_ceed’d. А той е наистина впечатляващ и да не започна от него би било равнозначно на това синът ми да не счупи един картон с яйца с неговия дървен бияч. Първото поколение на cee’d и pro бяха супер успешни, но им липсваше дизайн. По-скоро бе микс от 2-3 взети на заем решения, но не такъв е случаят с новите модели. Тук Шрайер е дал свобода на въображението си и от автомобил, разчитащ най-вече на добро качество, комбинирано с отлична цена, новите Cee’d и pro_cee’d вече предлагат премиум излъчване и оборудване. Освен всичко друго. Макар и част от семейството cee’d, 3-вратата версия изглежда по-различно и много по-спортно от 5-местния хечбек. Разбира се това е била и основната цел, а част от средствата за постигането й е самата боя на автомобила. Дължината и широчината на двете каросерии са еднакви, но сваленият с 44 мм покрив и увеличена предна и задна следа съответно с 17 и 27 мм придават на 3-вратия хеч много "мазна", издължена и спортна визия на купе модел.