19 септември 2013 г. 16:03 ч.
Ето че ни дели само ден от предпремиерното излизане на широкия екран на филма Rush, който у нас се разпространява със заглавието "С пълна газ". Без съмнение този филм ще е един от гвоздеите на есенната кино програма, а за всички автомобилни фенове дори и за десетилетието. Неизлязал още, "С пълна газ" бе нареден до класиките Grand Prix и Le Mans. Сега вече може да се твърди спокойно, че той ще се превърне в абсолютна класика сред милионите любители на Формула 1. Много са любителите на Формула 1 и в България, но списание ClubS1 е единствено по рода си у нас. Снощната ексклузивна прожекция в МОЛ София съвпадна с рождения ден на списанието, 14-ти по ред за екипа на изданието, водено от познатия на Ф1-феновете Иван Тенчев. Честито, колеги. Честито и на вас, фенове на киното и Формула 1. Защото това, което ще видите, ще оправдае напълно големите очаквания към лентата. Защото тя не е забила в холивудските клишета, а пресъздава (особено добре при това характера на Лауда) по изключителен начин реални събития, една от най-оспорваните титли в историята на Формула 1. А този филм ще остане в историята на киното, дръзнало се да се докосне до автомобилната тематика. Примерите са много, но класиките (и въобще стойностните предложения) малко. Никога няма да забравя полюцията на Силвестър Сталоун за "Индикар", за съжаление. За щастие Бърни Екълстоун буквално изгонва Сталоун, когато той отива при него да му предложи да направи филм за Формула 1. Резултатът е кино недоразумението, което дори не искам да назовавам по име. Но сега ще говоря за нещо коренно различно. Защото всички предпоставки за този успех бяха налице от самото начало. Рон Хауърд ("Красив ум", "Фрост/Никсън") е с две отличия "Оскар". Две номинации за престижната статуетка има сценаристът Питър Морган ("Фрост/Никсън", "Кралицата"). Ще продължа да изброявам само хората в екипа, които са се докосвали до "Оскар": операторът Антъни Дод Мантъл ("Беднякът милионер", "Последният крал на Шотландия"), монтажистите Дан Ханли и Майк Хил ("Аполо 13", "Красив ум"), композиторът Ханс Цимър ("Крал лъв", "Черният рицар: Възраждане"), продуцентът (един от шестимата) Брайън Гейзър. Неверроятен е и кастингът. Ролята на "добрия" е поверена на Крис Хемсуърт (той се превъплъщава в образа на Джеймс Хънт), който изгря с "Отмъстителите" и "Тор". "Лошият" (Ники Лауда) е Даниел Брюл, който аз помня от "Гадни копилета". Не случайно ги наричам добрия и лошия в кавички, защото Холивуд винаги прави подобни вшунения. Тук няма добрия и лошия, но все пак русите коси на Хемсуърт са същите като на плейбоя Хънт. Британецът олицетварява всичко онова, по което милиони фенове на Ф1 въздишат с носталгия: годините, когато Ф1 беше сцена за изявата на най-добрите, а не мултимилиарден спорт, в който пресконференцията на пилотите е съпроводена само от благодарности към отбора и спонсорите. Хънт е онзи плейбой, който излиза на стартовата решетка с цигара в устата, след като до преди минути е бил в караваната си с една (понякога две) дами. На противоположният полюс е "лошият" Брюл, който прави невероятна роля в този филм. Рецензиите за изпълнението му са само положителни. Ще ви хареса и на вас.