01 февруари 2013 г. 18:31 ч.
Преди близо 50 години на инженерите на Nissan им хрумва проста идея - да монтират мощен двигател в обикновен японски седан. Ражда се легенда, а продажбите тръгват нагоре. От доста повече десетилетия е тясното сътрудничество между автомобилната промишленост и Холивуд, като примерите в тази посока са неизброими. Последният: "Бързи и яростни 6", в който главно действащо лице ще е Nissan GT-R. Но маркетинговите гении на Nissan показаха, че мислят много по-мащабно и креативно, след като през 1997 г. стартират мащабната си кампания за "облъчване" на цяла една генерация с качествата и възможностите на спортното си поделение Nismo. В резултата на това Nismo е главно действащо лице още от първата серия на Gran Turismo на Sony PlayStation, а благодарение на това сътрудничество Nismo вече не е само японски феномен, а световноизвестно име. Което сега за пръв път стъпва по пътищата в Европа с Nissan Juke Nismo първият от поредицата спортни модели на Nissan, чиято цел е да предоставят на клиента спортен автомобил, който вече не е запазена територия само за най-богатите. Ние бяхме сред първите, които тестваха автомобила на родна земя. Всичко започва преди близо 50 години Както почти винаги се случва, гениалните идеи се раждат от наглед тривиални и много прости решения. Като например монтирането на голям 2,0-литров 6-цилиндров двигател от седан Nissan Gloria в двигателния отсек на много по-малкия Skyline, удължавайки колесната му база. И с това се режда една легенда. При значително увеличеното съотношение мощност-маса, няколкото ентусиазирани инженери на Prince Motor Company (придобита в последствие от Nissan през 1966 г.) осъзнават състезателният потенциал на свето творение - Prinсe Skyline 2000GT (S54). Те произвеждат задължителните 100 бройки за хомологиране на автомобила за участие в състезания.Той е официално представен на 1 май 1964 г. и два дни по-късно стартира в първото си състезание. Победата печели Porsche 904, а Skyline окупира всички места от 2-ро до 6-то на финала. Три години по-късно се появява друга емблема, която днес се ползва с култов статус - GT-R. Оригиналът е седан, но скоро идва и купето, наречено KPGC-10. През 1984 г. се създава Nissan Motorsports International Co. Ltd, а абревиатурата е Nismo. Тя е създадена като отделна компания, но е изцяло собствено подразделение на Nissan. През 1989 г. дебютира автомобилът, който прави Nismo безспорен фактор в целия свят - легендарният Nissan Skyline R32. Този автомобил печели 29 победи от 29 старта, което е само част от безбройните успехи на Nismo в моторния спорт. За щастие през 2011 г. Карлос Гон заявява, че е крайно време огромния опит и успехи в автомобилните спортове да се прехвърли към серийните автомобили. И ето го първото Nismo, с което японският заводски тунер на Nissan стъпва в Европа.