13 юли 2013 г. 10:11 ч.
Стане ли въпрос за Peugeot и GTi, то няма абсолютно никакво съмнение, че първата асоциация ще е с великото 205 GTi. Съдбата на 208 GTi е винаги да бъде сравняван с легендарния си предшественик. Едва ли точно това са искали в Peugeot, но какво друго са очаквали, след като върнаха към живот едно трибуквено обозначение, с което са свързани много емоции и въздишки на най-отявлените фенове на френската марка. И няма как да е другояче, след като 205 GTi спокойно може да се определи като един от най-добрите "горещи" на 80-те години. Аз обаче няма да сравнявам двата автомобила, тъй като те си приличат единствено по емблемата GTi. Наследникът на легендарната абревиатура идва в момент, в който т. нар. горещи хечбеци изживяват своя ренесанс. Почти едновременно се появиха 208 GTi, Clio R.S. и Fiesta ST, които са трите основни конкуренти. Да не забравяме, че тук имаме Corsa OPC, Polo R, но пък само Peugeot от тези марки няма представил на "горещите" и в горния сегмент С. Това обаче няма значение. Искам да кажа, че сега 208 GТi има много сериозна конкуренция, в която ще е трудно да спечели приза "най-добър за времето си", но разполага с всичко необходимо да даде жесток отпор на конкурентите си, а дали ще успее да настигне именития си предшественик ще съдим след поне година-две. Аргументите в негова полза вървят в няколко посоки: дизайн, двигател и пътно поведение. Съвсем естествено за подобен автомобил е "напомването" на визията с няколко характерни подхода. Абсолютно задължителните спойлери отпред и отзад? Имаме ги. Големи и атрактивни джанти. Естествено. По-широки прагове там са. Спортни ауспуси тук. Емблема GTi? Естествено, при това на запазеното за нея място върху С-колоната. LED за днивните светлини? Също са на линия. Задължителната агресивна радиаторна терешка? Тук е, но разполовяването й от регистрационния номер намалява ефекта, а карираните и назъбени декоративни елементи над него са в повече. Не бих казал, че визията на 208 GTi е абсолютно категорична (без нещо да липсва), но със сигурност лично на мен би ми се понравило още малко повече агресия. Спортните елементи естествено откриваме и в интериора, който на мен ми допада повече като дизайн. Дълбоки и осигуряващи стабилност седалки, в които е извезено червеното лого GTi. Имаме червени шевове, както и червени лакови апликации по таблото и дръжките на вратата, но не това е най-важното. Най-важното е, че сядайки в удобните седалки и хващайки мини волана (толкова е малък, че изненадата е наистина сериозна, а въодушевлението се покачва още повече), знаеш точно какво трябва да направиш: първа и газ.