01 март 2010 г. 18:56 ч.
Concept PX-MiEV на Mitsubishi Motors, представен за първи път на автомобилното изложение в Токио през 2009 г., съчетава едновременно високи екологични и експлоатационни параметри, постигнати чрез използване на два електродвигателя, монтирани на всяка ос и съвсем новата супер-система на Mitsubishi S-AWC* за управление на четирите колела. Тя включва активен диференциал E-AYC**, който разпределя въртящия момент между задното ляво и задното дясно колело. Останалите характеристики включват т.н. "cocochi" интериор (1) на Mitsubishi, който предлага удобства на пътниците, както и много от най-новите технологии за безопасност. (1) "Cocochi" е жаргонна форма на японската дума за "уютен" Солиден, безопасен и лесен Това са трите ключови думи, доминиращи в концепцията за външния дизайн, подходящ за следващото поколение кросоувъри, който e ненатрапчив и е освободен от всички елементи, които придават типичния за SUV грубоват вид. За фаровете и задните блок-светлини се използват светодиодни (LED) елементи, които придават на автомобила иновативен и модерен външен вид. Eдновременно с това, благодарение на намалената консумация на енергия, те подобряват и екологичните му параметри. Покритието на купето е с новосъздаден цвят тип "металик", в резултат на което автомобилът придобива цветови оттенък наподобяващ метална слюда. Джантите съчетават елементи на лъчевия и дисковидния дизайн, с което се подчертава новата визия на купето и едновременно с това се подобрява охлаждането на спирачките и аеродинамичните характеристики. Интериорът е проектиран така, че да наподобява пилотска кабина в самолет. Тази концепция цели по-добра концентрация на водача на автомобила - арматурното табло го обгръща, а седалките осигуряват стабилност на пътниците. Освен това в цялото арматурно табло и в тапицерията на вратите се използват светодиоди, които изразяват иновативния характер и прецизния дизайн на автомобила. Зелени (високи) технологии Предните и задните колела на Concept PX-MiEV се задвижват от два синхронни електрически двигателя с постоянни магнити. Автомобилът е оборудван и с бензинов двигател 1.6L DOHC MIVEC, който задвижва предните колела и работи като генератор. В допълнение автомобилът се предлага с новосъздадената Plug-in хибридна система на Mitsubishi, чиято електроника автоматично превключва на оптималния режим на движение при различни пътни условия и в зависимост от заряда в задвижващия акумулатор, за да се постигне максимална ефективност на електрическите мотори и на бензиновия двигател. В Concept PX-MiEV се използва операционната система MiEV, която подбира оптималния режим на движение посредством вграденото управление на EV компонентите и на бензиновия двигател, като в същото време поддържа оптимален режим на зареждане и мощност в съответствие с остатъчния заряд чрез постоянно следене на параметрите на задвижващия акумулатор. По този начин се постига приятно, безопасно и удобно пътуване, като едновременно с това се пести енергия. За да може задвижващият акумулатор да се използва максимално ефективно, за автомобила е предвиден режим на работа като захранващ източник, който позволява част от заряда на акумулатора да се използва за захранване на домакински уреди или като авариен източник на захранване в случай на стихийно бедствие. (1) Режим EV При ниски до средни скорости на движение задвижващият акумулатор на Concept PX-MiEV захранва мотора на предните колела. При шофиране в сняг, дъжд или при други условия с ниско сцепление с повърхността, които изискват максимална стабилност на автомобила, системата автоматично преминава към режим на задвижване на четирите колела и се задейства и двигателя на задните колела; двигателят на задните колела се активира и когато датчиците регистрират приплъзване на някое от предните колела.