08 юни 2013 г. 14:05 ч.
Никога не съм разбирал смисъла на това да висиш час-два във фитнеса, за да вдигаш железа. Опитвали са се да ме убедят, че било много яко и разтоварващо, но никой от тези хора не виси на Сточна гара да прехвърля торби с цимент. Това също е яко и разтоварващо, полезно е и могат да се изкарат пари. Виж, разбирам защо голяма част от мъжете ходят на козметик за изгаряне луковиците на космите на гърдите си, бръснат си краката и лятото си обличат потниците с мускули. Ясно е: примамката става много ароматна и рибата кълве повече. По морето. Това вече е разбираемо за мен и смятам, че е съвсем естествен стремежът на един мъж да се харасва на протовиположния (не винаги е задължително) пол. Също толкова естествено е желанието на Renault да привлече колкото се може повече клиенти, като отворят една изцяло нова в гамата си ниша тази на компактните кросоувъри. Първият представител в нея е Captur, който мнозина побързаха да определят (пренебрежително) като назобан със стероиди Clio IV. От Renault обаче въобще не отрекоха това, напротив, потвърдиха го. Да, Captur използва платформата и общия контур на хечбека, като е с увеличен с 10 см спряно него клиренс. Същите тези хора (вероятно и тук ще има такива, които веднага да изтъкнат този "недостатък") побързаха да констатират, че това не може да е кросоувър, защото не се предлага във версия 4х4. Ок, констатацията е наложителна, но какво по-точно опровержение от конкретните факти: от всички продажби на малко по-големия и безспорен хит Nissan Juke, едва 3% се падат на 4х4 версията! Тогава какъв е смисълът да правиш такава версия, която ще ти отнеме от другите предимства? Renault не е направил тази кола да атакува наклон с 40-градусов ъгъл. Направил я е за млади хора, които да паркират Captur на "Градина", или за семейства, които спокойно да возят децата на детска градина или да натоварят домочадието и багаж за едноседмичен престой на морето. А това не би било толкова лесна задача, ако Captur стъпваше върху пълноприводно задвижване. Сега специалистите са свалили пода по-надолу, общата маса на автомобила е по-ниска (реално със само 100 кг повече от аналогово Clio), производството е улеснено, купето и багажникът по-просторни, а цената по-ниска. Доста повече плюсове, отколкото "недостатъка" 4х4. А и да си го кажем: дори и набедените за кросоуври и всъдеходи са така силно изтъкани от противоречия, че в по-голямата част от случаите нито пътното им поведение, нито офроуд възможностите им са безупречни. Така че лично аз подкрепям подхода на Renault.