14 септември 2013 г. 10:16 ч.
Макар и маскиран във всякакви форми, в костюм на Prada или впити по тялото сплитер, дифузьор и спойлер, рано или късно Дяволът показва рогата си. Важното е да имаш екзорсиските умения на Константин, за да съблечеш лъскавия костюм, в който е облечено четвъртото поколение на Renault Clio R.S. 200 EDC. А той е едновременно стилен и шикозен, далеч от досегашния имидж на лошото момче в гамата. Построен върху нова платформа, Clio R.S. идва с две врати и един съединител в повече, само автоматична трансмисия и 1,6 турбо двигател всесто атмосферния 2,0-литров мотор. Изречение, което никой от над 30-те хиляди собственици на предишната генерация Clio R.S. едва ли е мислил, че някога ще чуе.Тъй като не спадам към най-праволинейните фенове на "горещите", лично аз очаквах именно това. Е, може би бих добавил като опция и възможност за 6-степенна ръчка, но иначе Renault следва общата тенденция в бранша, предлагайки два автомобила в едно. И лично аз съм убеден, че тази стратегия ще донесе поне два пъти повече продажби на този модел спрямо предшественика му, а подобна действителност ще затвори устата и на най-големите критици, тъжащи по безвъзвратно загубеното минало, когато двигателите се развъртаха до 7000-8000 об/мин., вратите бяха само две, седалките Recaro, трансмисията механична, а окачването толкова твърдо, че возията граничеше с мазохизъм. Това бе чарът на Clio III R.S., което също съм имал възможността да карам, но уви, в днешно време място за такива автомобили вече няма. Не не се заблуждавайте. Новата действителност не е никак лоша. Напротив, има си своите предимства, тъй като днес автомобилът трябва да предлага всичко, най-малкото защото е поне два пъти по-евтино от това да имаш две коли една за забавление, една за всеки ден. Clio R.S. е квитесенцията от опита на Renault във Формула 1, но резредена за всекидневна употреба. След като Карлос Гон пое Алианса, дългогодишната "радост от живота" отстъпи място на фокусираното нарастване на продажбите. С това обаче фонът стана много сив, но всичко отново придоби цветните краски и haute couture оттенък с идването на холандеца Лоренс ван ден Акер. И новото Clio разполага с всичко необходимо, за да върне радостта от живота отново на дневен ред в Режията. Като добавим към това опита на Renault Sport Technologies - специфични брони и прагове, двойни ауспухови накрайници и големи колела, визията на Clio R.S. изпъква силно. Стилистичните дитайли на автомобилите Renault Sport играят и съществена техническа роля. Дифузьорът и задният спойлер са замислени като един пакет така, какъвто е случаят при едноместните болиди за максимална аеродинамична ефeктивност. И наистина, дифузьорът допринася за 80% допълнителна притискаща сила върху задницата на автомобила, докато останалите 20% се причисляват на монтирания спойлер върху вратата на багажника. Подобно на предното Ф1 острие, дифузьорът и спойлерът са отличителни черти в цялата R.S. гама и служат като подсещане за успеха, на който Renault се радва във Формула 1. В радиаторната решетка, под логото на Renault, стои R.S.