22 март 2013 г. 16:20 ч.
Словосъчетанието класически триобемен седан доскоро можеше да се тълкува като: голям автомобил с просторен интериор и багажник, подсилено окачване и не особено привлекателни форми, създаден за развиващите се пазари. Т.е. на първо място е поставена практичността, а по-ниската цена е за сметка на стари технологии и не особено качествени материали. В случая с Fluence нещата стоят по доста по-разлечен начин: голям автомобил с просторен интериор и багажник, подсилено окачване, но привлекателен дизайн, нови техтологии и моторизация, качествени материали и богато серийно и опционно оборудване. Да, цената също е по-висока, но плюсовете в полза на изцяло обновения Renault Fluence са наистина много. На мен ми допадна. Гледайки цялостния пакет. Не мога да кажа, че подобен род автомобили някога са ми харесвали, но преди време единственото, което ме интересуваше бе директното управление, стегнатото окачване, високата мощност и ускорение. Сега тези неща продължават да са от първостепенно значение за мен, но все пак има и леко отстъпление, тъй като тъмните ми автомобилни страсти постепенно отстъпват място на прагматизма, а децата в семейството налагат нови прерогативи по отношение на автомобила: преди всичко голям интериор и багажник. Към това обаче обновеният Fluence предлага много повече. Първото поколение не го харесвах, тъй като залагаше основно на простора и ниската цена. Произвежданият в Бурса, Турция, модел се появи през 2009 г. и до днес от модела са реализирани над 255 000 автомобила, което е доказателство за качествата на автомобила. Днес обаче това не е достатъчно и дизайнерите и инженерите на Renault предприеха нова стъпка за т. нар. Фаза 2 от развитието на Fluence. Вместо да бъде единствено фирмен автомобил, обновеният модел вече предлага всичко необходимо, за да се превърне и в предпочитан избор за лично ползване. По-модерен от всякога, последната версия на Fluence продължава да предлага комфорта и просторния интериор на предшественика си, но поставя ударението върху технологията и качествената изработка. И това в никой случай не трябва да ви звучи като лозунг или клише. Fluence няма да ви впечатли с убийствена динамика и възможност да влизате в завой с неразумно висока скорост. Никога не е имал за цел нещо подобно. Но мен наистина ме впечатли качествения скок с две крачки (не една) напред, който автомобилът е претърпял. В днешно време фейслифт обикновено значи трудноуловими промени в екстериора, някоя и друга нова тапицерия и акцент в интериора, и евентуално нещо ново по отношение на технологии и двигатели (но не винаги). При Renault Fluence нещата могат да се определят като всеобхватно обновяване. Предната част на Renault Fluence следва новата дизайнерска философия, наложена от главния дизайнер Лоренс ван ден Акер, на който бързо трябва да му бъде вдигнат паметник, защото именно Акер е човекът, който върна Renault от вечните ловни дизайнерски полета. И тук фокусът е върху откроимото предно вертикално лого, позиционирано на гланциран черен фон.