02 юни 2013 г. 14:55 ч.
Големите успехи на Renault във Формула 1 в последното десетилетие окуражиха марката да стане единственият производител в света, предлагащ т. нар. hot hatch в три различни сегмента от автомобилният пазар (А, В и С). Освен добре познатият флагман Megane R.S., чиято обновена версия се очаква да се появи през следващата година, на пистата видяхме вече познатото на българската публика Twingo R.S. (който вече ви представихме) и премиерният за България Clio R.S., когото всички очаквахме с огромно нетърпение. Прекрасното време и ентусиазираната публика допълнително повдигнаха градуса на настроението. Няма какво да се лъжем най-доброто място да усетите на какво са способни трите бегачки на режията е пистата. Поставени в градска среда те сякаш губят голяма част от блясъка и способностите си. Като зверчета затворени в клетка. Renault Megane R.S. Флагманът на Renault Sport Първата кола, в която седнах, бе обновеният Megane R.S., разполагащ с 2,0 литров турбо-мотор, 265 к.с. максимална мощност и 6-степенна механична скоростна кутия. Още на пръв поглед колата те грабва с внушителния си външен вид раздути калници, предница, наподобяваща носа на болид от Ф1, централно разположен хромиран накрайник на изпускателната система и дифузьори. Безкомпромисно спортно усещане. Тук е момента да разкажа малко за писта "Дракон", на която за първи път имах удоволствието да карам. Пистата е с обща дължина 1700 м, разположена е на площ от 165 дeкара и има 13 завоя - 7 леви и 6 десни и старт-финална права с дължина 580 м. Асфалтът е в прекрасно състояние а постоянното имуизползване е наслоило много гума в завоите, което дава прекрасно сцепление и от което се възползвах в пълна степен. И така нагласям седалката и огледалата, затягам колана, пръстите ми усещат червените шевове по волана, включвам първа и се нареждам пред маршала на входа на пистата, очаквайки зелен флаг. Старт. Първа, газ и потеглям към първия десен завой. Първата обиколка естествено е опознавателна и за загряване на гуми. След два-три завоя започвам да свиквам с управлението и успявам да изляза на дългата старт-финална права с достатъчно скорост, за да усетя максималното ускорение на колата. ВИЖТЕ СНИМКОВАТА R.S. ГАЛЕРИЯ ОТ "КАЛОЯНОВО" Газ до ламарината, 4-а, 5-а, 180 км/ч и тук идва табелката, предупреждаваща, че до първият ляв завой остават 150 м, т.е. време е да се помисли и за спирачки. Решавам да изпитам още малко възможностите на колата и едва на около 50 метра преди завоя натискам рязко спирачки, а те наистина са впечатляващи колата заковава, без да нервно подскачане на задницата. Коланът се впива в гърдите ми. Втора, газ, завивам волана рязко наляво и успявам да премина през завоя без никакъв проблем. Добрата динамика на двигателя позволява преминаването през завоите както на втора, така и на трета скорост, без да губите мощност и да затормозявате излишно агрегата.