09 август 2013 г. 20:53 ч.
Няма абсолютно никакъв друг начин за начало на този материал от констатацията, че Corolla е най-продаваният автомобил за всички времена. Не е VW Beetle или Golf, не е Model T, макар че и трите споменати модела се считат за крайъгълни камъни в основите на автомобилната промишленост. Corolla е от онези имена, които винаги ще служат за пример, по който другите се съизмерават и с който абсолютно всеки се съобразява. И макар около историята й да не витае някаква особена харизма, каквато лъха от над 50-годишната история на 911, то Corolla залага на други качества, донесли й върховния приз. Да, нямам право да сравнявам 911 с Corolla, но аз не го и правя. Двата модела просто си причилат по продължителността на живота си, през който създателите им не спират да ги усъвършенстват. Германският модел се е превърнал в еталон за перфектен спортен автомобил, а японският представител в еталон за качество, здравина и надеждност, които са му донесли 40 млн. продажби в предишните 47 години! В близо половинвековния си живот, Corolla се придържаше към две основни правила: да не се чупи и да не глези собствениците си. Харизма, впечатляваща динамика, електронни джаджи? Не, на популярния автомобил такива неща не са му нужни, на което Corolla дава 40 млн. потвърждения. Но новото, 11-то поколение, има с какво да впечатли. И вече не става въпрос само за прословутата надеждност. На първо място: вече изпъква. Не може да се каже, че е красавица, но най-важното е, че Corolla вече не е еталон за скука. Достатъчен е един бегъл поглед към новото фирмено лице на Toyota, за да се заключи, че това е първият емоционален седан на марката от втората половина на 90-те години насам. Бих казал дори, че автомобилът изглежда изключително внушително, особено ако го гледате в огледалата за обратно виждане, което имах възможност да направя за около 5 км. Огромните фарове доминират клиновидната предница. Те, в комбинация с мигачите, започват почти от средата на капака на двигателя, току над центъра на предните калници, и се сливат с радиаторната решетка, като този похват създава зрително впечатление за изключително широк автомобил, поне един клас по-високо разположен в йерархията от реалното място на Corolla. А и реалните размери подпомагат това впечатление, което става още по-натрапчиво от сериозното количество хром и големият въздухозаборник под предната броня. Това придава много по-сериозен и луксозен статут на 11-то поколение на модела, чията световна премиера се състоя през юни, по време на автомобилното изложение в София! Приликите с Avensis са очевидни в предната част, както са очевидни и приликите в размерите между двата автомобила. Което поставя въпроса какъв ще е следващият Avensis (ако има такъв), но това е друга тема на разговор. В профила няма нищо помпозно, като да речем силно спускаща се назад линия на покрива, която би компрометирала мястото за главите на пътуващите отзад, а точно с вътрешния обем дизайнерите на Corolla не са искали да правят никакви компромиси. Отзад отново доминиращи са големите светлини и хромираната лайна на капака на багажника, но това е общо взето всичко.