22 февруари 2013 г. 18:28 ч.
Volkswagen Touareg празнува десетгодишнина. По този повод официалният представител на марката у нас предлага юбилейната версия "Edition X". Към всички специални неща в нея, ние получихме 245 к.с., 550 Нм, пълен резервоар с гориво и свободата да правим каквото искаме. Решихме го бързо - ще го подложим на номадски тест: асфалт, офроуд, река, офроуд, кал, асфалт. Резултатът... впечатляващ, но всичко по реда си. Началото За Touareg всичко започва през 2002 г., когато Volkswagen Group, заедно с Audi и Porsche, постави основите на това, което щеше да се превърне в първия луксозен SUV (и реално трети високопроходим модел на Volkswagen след Type 181 "Kurierwagen" и Type 183, познат също и като Iltis), създаден със съвместни усилия. Трите марки събират най-добрите си специалисти, оформили развоен екип от близо 300 човека, воден от Клаус-Герхард Волперт. Резултатът е известен на всички: Touareg, Q7 и Cayenne. Вероятно всички знаят и какво означава името, но поводът ме задължава. Името идва от номадско северноафриканско племе, живяло в Сахара. Първоначално специалистите гледаха скептично на бракосъчетанието масов производител на автомобили със специализирана спортна компания. Забавянето на производството бе очаквано, но противно на прогнозите то дойде по вина на Volkswagen, а не на Porsche. Причината бе, че Фердинанд Пийх, тогава зад волана на концерна, желаеше да отличи силно бъдещия Touareg от Cayenne. Т. е. Volkswagen да създаде възможно по-различен и индивидуален автомобил със собствен характер, който корено да се отличава от брата на Porsche. Скептицизмът бе последван от истински шок, когато Touareg дебютира през 2003 г. Шокът премина в истинска истерия и до появата на фейслифта му в Париж през 2006 г. бяха продадени над 300 000 автомобила. А оттогава историята продължава дори с още по-голям успех. В края на 2006 г. дойде фейслифтът на първото поколение, а в края на 2010 г. дебютира второто поколение на Touareg. Карам именно него, но натъпкана догоре с всевъзможни екстри, предлагани на специална цена само през 2013 г. Touareg II: отвън и отвътре Първото нещо, което Volkswagen каза, когато обяви плановете си за новия модел бе, че той ще е по-лек с приблизително 300 кг, което, освен всичко друго, подобрява управлението и динамичните параметри. Това се случи независимо, че автомобилът е малко по-дълъг от първото поколение, направено с цел гарантиране на още по-просторен интериор за пътниците. Най-силно открояващите се разлики в екстериора са предната маска, радиаторна решетка и фарове, докато отзад стоповете са по-модерни. Всичко това следва естествения ход на дизайнерското развитие в гамата, крак за което повлече Scirocco.